سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزیک

بیوگرافی , • نظر

زندگینامه یکی از پرطرفدار ترین چهره های رپ فارسی یاس 

بیوگرافی یاس

یاسر بختیاری، با نام هنری یاس (زاده 30 خرداد 1361 در شهرستان رضوانشهر، استان گیلان)، خواننده رپ فارسی و اهل ایران میباشد
 یاس از اولین خواننده‌های رپ فارسی و نخستین خواننده رپ فارسی است که در ایران برای پخش موسیقی خود مجوز گرفت.
 اولین ترانه وی که به‌طور قانونی در ایران منتشر شد یادت نره نام داشت که آن را به همراه مجید غفوری خواننده پاپ اجرا کرده بود.


کار یاس

 وی طول روز را در شرکت عمویش مشغول به کار بود و پس از تعطیل شدن کار شرکت با پیکانی که داشت تا ساعت 11 شب مشغول مسافرکشی می شد و پس از آن او خانه دوستش میتا ملکی می رفت و تا مشغول کار روی موسیقی می شدند و خواب برای آن ها معنایی نداشت. 

یاسر بختیاری از اولین خواننده های رپی است که برای چند تا از آهنگ های خود مجوز رسمی پخش گرفته است.
 یاسر بختیاری کنسرت های زیادی در آمریکا برگزار کرده است.
از لقب های یاس می توان به برکت رپ فارس و سلطان رپ فارسی اشاره کرد.
 

خانواده

یاس در یک خانواده 7 نفره در تالش گیلان متولد شد
3 خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد، اما فوت پدر تاجرش در 18 سالگی با انبوهی از بدهکاری باعث شد قید دانشگاه را بزند و در شرکت عمویش مشغول به کار شود


از تجارت پدر تا شروع پسر

از سنین نوجوانی علاقه به آهنگ های رپ در وجودش شکل گرفت، ولی پیگیری جدی آن از زمانی شروع شد که پدرش در یکی از سفر های تجارتی اش از کشور آلمان آخرین آلبوم توپاک رپر مشهور آمریکایی را برایش آورد.

 
شروع کار هنری

یاسر 16 ساله بود که پدرش در بازگشت از سفر تجاری اش در آلمان برای او آخرین سی دی توپاک را آورد و یاس با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد.

در 18 سالگی پدرش را از دست داد و عهده دار مسئولیت خانواده شد. با بدهی‌هایی که پدرش برجا گذاشته بود با مشکلات اقتصادی مواجه شد، در نتیجه تحصیلات دانشگاهی را ترک و شروع به کار کرد.

در همین دوره یاس شروع به نوشتن شعرهایی کرد که بعداً آن‌ها را به همراهی دوست دوران دبیرستان خود میتا ملکی به موسیقی تبدیل کرد.

مضمون بیشتر ترانه‌های یاس انتقاد و اعتراض به مشکلات و بحران‌های اجتماعی نظیر فقر، اعتیاد، بی‌کاری، جنگ، روسپی‌گری، خودکشی، طلاق و غیره است.

پس از زلزله بم در ایران، یاس ترانه‌ای تحت عنوان بَم را با آهنگسازی میتا ملکی خواند و منتشر کرد که آغاز حرفه خوانندگی او محسوب می‌شود.