سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزیک

بیوگرافی , • نظر

در این پست به یکی از برترین چهره های رپ فارسی یعنی هیچکس پرداختیم 

زندگینامه سروش لشکری معروف به هیچکس 

بیوگرافی هیچکس

بیوگرافی سروش هیچکس

نام اصلی : سروش لشکری  نام مستعار: هیچ‌کس تاریخ تولد: 19 اردیبهشت 1364 تهران  ملیت: ایرانی  حرفه: ترانه‌سرا و خواننده سبک‌(ها): رپ فارسی، هیپ‌هاپ

همکاریهای مشترک: سالومه ام‌سی، مهدیار آقاجانی، ریویل، صامت، رضا پیشرو، یاس، ملتفت ، زدبازی ، قاف ، فدائی، داریوش ملتفت، رؤیا عرب، بیداد، کول جی رپ

بیوگرافی هیچکس:

سروش لشکری ملقب به هیچکس متولد 17 اردیبهشت 1364 می باشد. هیچکس فرزند پسر یک خانواده 5 نفری است. پدر او اصالتاً اهل همدان است، هیچکس تا 2 سالگی در آلمان بزرگ‌ شد و پس از آن به ایران بازگشتند.

او ساکن محله ونک تهران بود.  هیچکس دانشجوی رشته زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بوده، اما درس خود را نیمه‌کاره رها کرد ولی بر طبق گفته‌هایش در توئیتر هم اکنون مشغول تحصیل در رشته روانشناسی و جامعه‌شناسی است. هیچکس اکنون در لندن زندگی می‌کند.


سال‌های آغازین (1382-1379)


هیچ‌کس در ابتدا کارش را با بازخوانی ترانه‌های انگلیسی آغاز کرد، اما با استقبال چندانی مواجه‌نشد.[3] او در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی دلیل انتخاب نام هیچ‌کس را این گونه بیان کرده‌است:دلیل انتخاب اسم هیچ‌کس هم این بود که می‌خواستم یک تضادی ایجاد کنم با تاثیری که می‌خوام بگذارم و حرف‌هایی که می‌زنیم.


هیچکس از نظر سیاوش قمیشی : 

سیاوش قمیشی خواننده محبوب فارسی از سروش هیچکس به عنوان خواننده محبوب خود یاد میکند و خود را طرفدار کارهای سروش میداند . او اعتقاد زیادی به اهنگ های سروش دارد که چندین بار این حرف ها را در مصاحبه های خود گفته است . سیاوش قمیشی و سروش رابطه بسیار صمیمانه ای با یکدیگر دارند . 


آلبوم های هیچ‌کس:


جنگل آسفالت (1385)

انجام وظیفه (1389)

خلافکار (1392)

مجاز (1393)  انتشار آلبوم (1399)


آلبوم انجام وظیفه و تک آهنگ های فردی (1388-1391)

در سال 1388 هیچکس در اواخر آهنگ نفرت(ریمیکس) اعلام کرد که به زودی آلبومی با نام انجام وظیفه منتشر خواهد شد. سرانجام در تاریخ 17 اسفند سال 1389 این آلبوم هم برای فروش بر روی آی تیونز و آمازون و هم برای دریافت رایگان در وب سات ها متشر شد.

آهنگسازی آن برعهده? مهدیار آقاجانی بود. این آلبوم به همراهی کل اعضای گروه ملتفت (فدائی، قاف و ریویل) ضبط شد که دارای 5 آهنگ با موضوع های مختلف بود.
هیچکس در این آلبوم در دو آهنگ ما از اوناشیم و انجام وظیفه حضور دارد. باید دانست که آلبوم انجام وظیفه از گروه ملتفت پخش شد. بعد از آلبوم انجام وظیفه هیچکس تک آهنگ های بسیاری از خود منتشر کرد و در دو آلبوم حضور داشت.

یکی از آن ها زاخارنامه که می توان گفت آهنگی که هیچکس درآن حضور داشت به جنجالی ترین آهنگ از آلبوم شناخته شد و دیگری آلبوم عدل از فدائی بود که هیچکس در آهنگ چی شنیدی؟ حضور داشت. بیش تر مخاطبان از این آهنگ به عنوان پر ایهام ترین آهنگ رپ یاد می کنند.

هیچکس در کنار فعالیت‌های هنری خود در زمینه موسیقی، به تولید و پخش پوشاک نیز می‌پردازد..[نیازمند منبع] او همچنین در سال 1388، در فیلمی به نام کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره اثر بهمن قبادی با موضوع فعالیت گروهای زیرزمینی موسیقی ایرانی، به اجرای نقش پرداخته‌است.  

مجاز : 

همچنین سروش لشکری پیش فروش آلبوم مجاز شروع کرده و این آلبوم در سال 99 منتشر میشه